Boven – Header

Carintreggeland neemt als eerste Zorg App in gebruik

Carintreggeland is de eerste gebruiker van de nieuwe Unit4 Zorg App. Met deze Zorg App kunnen zorgverleners van de zorgorganisatie in Twente eenvoudiger administratie verwerken en is het cliëntdossier altijd bij de hand. Waar deze administratie eerder vaak aan het einde van de dienst werd gedaan, kan dit nu meteen bij de cliënt. De kostbare tijd die zorgverleners hiermee besparen kunnen ze nu direct aan de cliënt besteden. Carintreggeland rondde met succes de Unit4 Zorg App pilot af, waarna vanaf 1 december aanstaande de Zorg App in de teams wordt uitgerold.

Naast vermindering van de administratielast, neemt de kans op fouten drastisch af en wordt de informatie over de cliënt vollediger doordat de gebruikers gegevens meteen invoeren. Bij het wisselen van de diensten is iedereen vervolgens meteen op de hoogte van de laatste gegevens. De app bereikt hiermee een grotere medewerkerstevredenheid, vergroot de participatie van cliënten en leidt tot een betere efficiency. Op dit moment wordt de app vooral voor extramurale zorg ingezet, op korte termijn wordt de app ook beschikbaar gesteld voor intramurale zorgverlening.

Mobiel werken werkelijkheid

Door middel van de Unit4 Zorg App, een mobiel verlengstuk van het Elektronisch Cliënt Dossier Unit4 Cura, krijgen de zorgprofessionals toegang tot de noodzakelijke gegevens en informatie van de cliënten die zij die dag bezoeken en verzorgen, inclusief de meest efficiënte route. Ook wanneer de app tijdelijk offline is omdat er geen verbinding met WiFi of het netwerk is, kan deze gebruikt worden. De Zorg App synchroniseert automatisch wanneer er opnieuw verbinding is en zorgt ervoor dat de informatie meteen in het dossier staat. Hiermee wordt het mobiel werken van zorgprofessional echt werkelijkheid.

Wanneer zorgverleners eenmaal bij de cliënt zijn, weten ze precies welke zorg de cliënt nodig heeft. Daarnaast kunnen ze rapportages direct toevoegen op een veilige manier, waardoor het cliëntdossier actueel blijft. Dat is niet alleen belangrijk voor de cliënt, maar ook voor de andere zorgprofessionals die zorg aan de cliënt verlenen. Met de functie ‘speech to text’ kan een rapportage ingesproken worden, waar de cliënt bij zit. Deze rapportage wordt automatisch als tekst in het Elektronisch Cliënt Dossier gezet. Hiermee wordt de betrokkenheid van de cliënt bij zijn of haar zorg verhoogd.

Illustratie: fragment website Unit4

Bron HealthValley

FMT Gezondheidszorg Nieuwsbrief

U wilt op de hoogte blijven van de technologie, wetenschap en innovatieve huisvesting in de zorg. Abonneer u daarom nu gratis op de elektronische nieuwsbrief van FMT Gezondheidszorg.
Name
Email
Secure and Spam free...