De medische tak van Quadia gaat verder als MEDtalks Nederland. Het bedrijf heeft de ambitie om een toonaangevend Europees videoplatform voor de medische professional te worden.

MEDtalks is een onafhankelijk multidisciplinair online kanaal voor medische professionals en bestaat uit vier hoofdkanalen: Oncology, Hematology, Ophthalmology en Internal Medicine. Op korte termijn zal het aantal aandachtsgebieden worden uitgebreid. Op het platform worden interviews met wetenschappers, onderzoeksresultaten en geaccrediteerde nascholingen gepubliceerd voor artsen en verpleegkundigen. Daarnaast ontwikkelt het bedrijf formats voor klanten op het gebied van nascholing, e-learning en voor het organiseren van bijeenkomsten.

Europese Netflix

In de komende jaren zal MEDtalks zich gaan ontwikkelen als platform voor het delen van medische kennis door het aanbieden van nieuws van medische congressen, geaccrediteerde nascholingen en apps (Platform as a Service). De ambitie van het online videoplatform is om de Europese Netflix van de medische sector te worden, zodat er een centraal punt komt voor hoogwaardige medische informatie. Initieel zal er worden gestart in vijf grote Europese landen.

Behoefte aan lokale content

Robert van der Zwart, directeur en eigenaar van MEDtalks: “Met deze verzelfstandiging van MEDtalks kunnen we klanten in de medische sector toegang geven tot een ongekend groot online video-platform. Daardoor wordt het laagdrempeliger voor organisaties om online video in te zetten voor e-learning. Onze samenwerking met verschillende partners in Europa en in Azië levert veel schaal- en synergievoordelen op. MEDtalks krijgt naast een duidelijk Nederlands signatuur ook een internationaal profiel. Hiermee worden we een aantrekkelijke partner voor (inter)nationale medische beroepsverenigingen, omdat we zien dat lokale medici behoefte hebben aan lokale content.”

De corporate activiteiten van Quadia zijn onlangs overgenomen door United, een full-service facilitair bedrijf voor video, TV- en mediaproducties.